Forstyr. Fortæl. Forvent.

Man skal aldrig gå udenom en god forstyrrelse.

En forstyrrelse er et brud på vanerne og en ny vinkel på det gammelkendte. Det tvinger dig til at se tingene fra en anden side og – måske & forhåbentlig – overveje, om der findes andre måder at tænke og agere på.

(Et eksempel på engelsk: Stressed spelled backwards is … desserts. Blev du lige forstyrret der?)

Derfor skal du heller ikke være bange for at forstyrre dine kunder engang imellem. Ikke i form af metervis af spam og bevidstløse tilbud, men ved at gøre og give noget, de ikke havde regnet med. Med dig som den tydelige afsender.

En god + skæv forstyrrelse giver dig og din kunde en fælles fortælling. ”Nåja, det var ham, der…” og ”hende kan jeg godt huske…”. En god fortælling får modtageren til at sænke paraderne, fordi det ligger dybt i os, at vi gerne vil lytte til nogen, der har noget på hjerte. Især hvis vi ikke har hørt det samme 637 gange før.

En god fortælling skaber gode forventninger. Når du én gang har forstyrret positivt og spændt ben for en vane, får du lov til at gøre det igen. Ja, folk forventer det faktisk. (Og den sjove, lille hemmelighed: Du begynder også at forvente mere af dig selv – og det kan mærkes.)

Hvad vil jeg sige med det? Ikke andet, end at vi i bubblelabs i fredags gjorde det hele:

Vi tillod os at forstyrre en masse mennesker en fredag eftermiddag med en reception, der ikke lignede de andre. Vi skabte en fortælling om vores nye kreative laboratorium, hvor ideerne hænger løst i luften – og via oplevelsesekspert Laila Pawlak fra DARE2 gav vi gæsterne mere end de forventede.

De gode gæster lod sig forstyrre, de lyttede til fortællingen og de har selv fortalt den videre. Og næste gang, vi taler sammen, forventer de en forstyrrende fortælling igen.

Det skal de få. Det kan du også få. Men uanset om du vil forstyrres af os eller nogle andre, så husk en forstyrrelse kan være den sjoveste vej til forretning.

Derfor skal du ikke gå udenom en god forstyrrelse. Tænk hvis den ikke kommer igen.

Med stor & forstyrrende hilsen

Per G.

Vi ses. Hvis altså du vil ses.

PS: Helt formelt: Tak til vore 225+ gæster, som gjorde det til en forrygende, forstyrret fredag. Vi ved, hvem I er. Vi skal nok forstyrre jer igen en anden gang.